12 Nis 2015

çocuklara sebze sevdirmenin yolları (2)

Bir çok annenin muzdarip olduğu bir konudur yemek konusu.Çocuğuma sebze (yemek yediremiyorum) Bir çok denemede başarısız olunca örneğin kereviz ile yaptığım çorba,yemek hatta blandırdan geçirilmiş ,buharda pişmiş buna benzer olarak brokolinin kılıktan kılığa girdiği çorbalar vb .Olmayınca olmuyor zorlamanın ve ısrar etmenin anlamı yok ben ısrar etmiyorum bir iki denemeden sonra belki kuş ,kedi ile kandırabilirim avuntusu ile yaklaşsam da nafile..
Babası kılıklı diyorum babamızda sebze yemez ıspanak ve karnıbahar haricinde et oburdur 7-24 kebap ve türlerini yap asla hayır demez.

Babası akşamları kek vb getirir afiyetle yer baktım bu tarz şeyleri seviyor sıvadım kolları poğaçayı ıspanak ve pırasalı yaptım aslında kendime kavurma yapıyordum o esnada aklıma gelince az sotelenmişti biraz harç ayırdım hemen.Sabah kahvaltılarında değişik omletler yapıyorum kabak,havuç,patates,peynir ,kırmızı biber farklı versiyonlarla dürüm yapıp sarıp eline veriyorum 'nam nam nam tatlı ' diye yiyor :)

Kek yapayım dedim hep tuzlu olmasın kekimizde  incir ,ceviz,üzüm,kuru kayısı ve siyah üzüm var süt ile yapılan kek daha bir güzel ve yumuşacık oluyormuş ben hep yoğurtla yapardım.
Omletimiz biraz korkunç oldu ama,ilgisini çekti baktı anlamaya çalıştı sonra 'göcü ,acı,bunu ' dedi bende alkışladım oğlumu alkış olayını nedense çok seviyoruz tabağı bitince babasının ellerini birleştirip alkışlamasını istiyor:)
Bakalım daha neler üreteceğiz ,neler yapacağız.Mutlu ,sağlıklı ve bereketli bir hafta olsun hepimize.

52 yorum:

  1. çocuklar küçükken hatta şimdi bile 25-30 yaşlarındaki koca bebeklere bile yemedikleri sebzelere dans ettirerek şekilden şekile sokarak sunmaya çalışıyorum.Ahhh bu annelerin gerçekten hiç hakkı ödenmez. Ellerine sağlık sevimli olmuş Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşları kaç olursa olsun zor iş gerçekten sizede kolaylıklar diliyorum.teşekkürler

      Sil
  2. Çocuklar büyüsede sebze sevmedimi sevmiyorlar..İşte köfteyle börek içiyle yedirmeye çalışıyoruz..Benim çocuklarım kocaman ama hayatta brokoli ve kereviz yemezler..Her gün mutlaka birkaç azda olsa çeşit yapıyorum..Onu yemeyen bunu yer misali..Faydasını bilseler sabah akşam yerlerde nerdeeee...Senin önünde çookkk uzun yol var Funda'cım..Kolay geleee...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allam kereviz brokoli yenmez mi nasıl bir lezzetten mahrum kalıyorlar.sağol ablacım

      Sil
  3. Benim bir yerden gözüm ısırıyor bu omleti. Sezar Sezar:))) Elinize sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık tatlım oğluşa afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  5. ah ah.. annelerin çilesi :)

    YanıtlaSil
  6. Böylece annelerin marifetleri gelişiyor. Güzel bir yöntem bencede ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel olmuş.. ben de yiyebilirmiyim bunları..:)))

    YanıtlaSil
  8. Benimkiler her türlü sevmiyorlar maalesef.

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık ,omlet çok şirin olmuş :))

    YanıtlaSil
  10. Çocuklarımıza faydalı birşeyler yedirmek için ne kadar uğraşıyoruz değil mi:)) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Ah annelik ah annelik Ben de neler neler yediridim. İyi ki de yedirmişim. Şimdi her şeyi severek yiyiyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Bence küçük yaşlardan her şeyi yemeye alıştırmak çok önemli bak ben hiç yemek seçmiyorum mesela :) annem 6 ayda sonra her besinden az az tattırmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seçmem gülüm valla çok iyi yapmış annen elleri dert görmesin

      Sil
  13. bu yöntemlerle eşime sevdirebilir miyim acaba?? :)))
    elinize, emeğinize sağlık gayet sevimli bence:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşler ımm ben bir kaç şeyde başarılı oldum mesela ıspanakta yemiyordu fırında beşamel soslu yapınca pek sevdi denemek lazım derim teşekkürler

      Sil
  14. onlar yesin diye yapmadıgımız maymunluk yok resmen :))

    YanıtlaSil
  15. Bizde de var sebze sorunu. Ama beniş eşim yer hiç yemek seçmez. Yine de çocuklara yedirirken çok zorlanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde başta baba sorun canım ya et obur :) zorlansakta bir şekilde yediği için seviniyorum

      Sil
  16. Yemeyen çocuk ne zordur... Allah kolaylık versin size..

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık :) Çok sevimli görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık,omletin görüntüsü pek bir sevimli bence :)

    YanıtlaSil
  19. oğlumun ilgisini çekti omlet acı ,göcü diyerek :))

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık canım harikasın bu konu da:) sevgiler

    YanıtlaSil
  21. güzel hepside ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık. Bnim ufaklık, yeni bir çeşit denemeyi reddediyor. Gördüğünde bırak yemeyi, ağzına sürmüyor.
    Zorlanıyoruz ama ne yapalım, onun sevdikleriyle idare ediyoruz işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bir çok yerde zorlanıyorum çözümler üretmek yeni tadlar denemek iyi oluyor

      Sil
  23. Çocuklar yemek yemeyince annelerde çözümler tükenmiyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Blogunuzu http://aylindenipuclari.blogspot.com.tr/ nin blog takip etkinliğinde gördüm :) Banada beklerim.

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  25. bazen ufak oyunlar yapmalı çocuklara hoşlarına gideceğini düşündüğümüz, ben ne kadar yapmaya çalışsam da kandıramayacağım bir kızım var, yinede denemekten vazgeçmiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Benimde bir oğlum var. Yemek mi? O ne diyen bir oğlum :) Ama bu görüntü harika çok hoşuna gidecek. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Selam,
    Ellerinize sağlık...
    Ben de sizi beklerim, katılırsanız mutlu olurum...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe