26 Kasım 2013 Salı

katkı maddesiz ,organik ,gdo'suz bebe bisküvimiz!..

 bol hamurlu günler:)

Günaydın güzel bir hafta mutlu,huzurlu ,sağlıklı ve bol bereketli olsun.

İnsanın çocuğu olunca seçici oluyormuş ,kendini önemsemiyor ama evladı için araştırmacı ruhuna bürünüp sağlıklı beslemenin yollarını arar oluyormuş.Organik bebek mamalarında bile GDO bulunmuş.bebe bisküvisi zararlı ee hal böyle olunca kendi işini kendin yap devreye giriyor.Bende kolları sıvayıp kendi bisküvimizi yaptım içersinde neler olduğunu biliyor ve gönül rahatlığı ile yediriyorum.Bir çok blogda tarif var ve pekmez konusunda karar veremediğimden ben pekmez kullanmadım.Tadı tuzu olmayan saman gibi bir şey lakin,oğluş ayıla ,bayıla yiyor.Eşim mutfaga çay almaya geldi ''ayy aşkım kurabiye yapmış''diye aldı bir tane sesimi çıkarmadım ısırmasıyla bırakması bir oldu:))
 Yemek bloggerlerinden aldığım tariflerle damla çilolatalı muffin ve ağzı açık puaça yaptım lakin ,ilk muffinim olmadı içi çiğ kaldı ve altı yandı ve içinde zeytinyağı vardı.Zeytinyağı kek ve muffine hiç yakıştıramıyorum ben yumuşak oluyor ama kokuyor.
 Hava yağmurlu olunca oğluş durmayınca bakkala gidecek imkan bulamayınca ekmek yaptım.ilk defa yapıyorum.hamurun üstünü kaç kat örtmüşüm anlatamam:)) ve sürekli dua ettim ama ,bunuda başarmanın mutluluğu ile afiyetle yedik.Hem leziz hem doyurucuydu.

16 Kasım 2013 Cumartesi

oğluşumun odası

Güne güzel başlamak çok önemli sanırsam.Uykunuzu alamamışsanız gergin ve sinirli olmak sizi bilmem ama ben sinirli oluyorum.Oğluşun uykuları yarım saate düştü.Sabah 7'den öğlenin 2'sine kadar uyuma mücadelesi verdik.Uykusuzum ,açım ve üstelik çay içmemişim başım ağrımakta ,tam 5 kez ayağımda salladım uyuyor yatağına koyuyorum ben mutfaga gidşyorum tam çay koyup kahvaltı yapacağım uyanıyor.Sinirlendim ve bağırdım oyyy sonra susturacağım diye akla karayı seçtim.azarıda biliyor ya bunlar amanınn ˘◡˘

Sonra kendime kızdım bir derdi ,sıkıntısı olmasa zaten uyur çocuk.birde sen hırpalıyorsun çok kızdım kendime sonra oturdum ağladım.Oğluşu uyutma esnasında kafamda yapacaklarımı sıralıyorum.Mutfagı topla,yemek yap,banyoyu hallet ev işleri kısmı bitince kafamda şunu yapayım,badi süsleyim ,yeni yıl yaklaşıyor kırmızılı yeni yıla yakışır şeyler yapayım vs vs lakin,sıraladıklarımın hiç birini yapamıyorum zaman yetmiyor ki..

Ben bir çaykoliğim itiraf ediyorum çaysız bir zaman dilimi düşünemiyorum ˘◡˘ oğluş uyurken ben çay içmeye gidiyorum.giderken postumu yayınlayım..Oğluşumun odası kapımız en sevdiğim kısım burası çünkü,içini odasını istediğim gibi düzenleyemedim.Sağlık olsun mevlam dermansız dert vermesin herşeyin başı sağlık..
kalın sağlıcakla

15 Kasım 2013 Cuma

meleğim olurmusun!..

Başımızı sokacak bir evimiz , kaynayan bir aşımız varsa ve sağlığımız yerindeyse bizden mutlusu yoktur.
Lakin , soğuk kış günlerinde ya da hastane köşelerinde üşüyen ,hasta olan ,imkanı olmayan onlarca yetişkin ve çocuk var.Ben en başından beri bu tarz etkinliklerde hep bulundum ama gizliden ,ama açıktan..Çok varlıklı bir insan değilim karınca, kararınca yaptım birşeyler hatta bazılarında bir hayli efor sarfettim.Telefon görüşmeleri ,kargo bağlama,vs vs. onca uğraşıma bir teşekkür maili bile atmadılar.Kırılmadım desem yalan..

.istediğim elbette ki!..yaralı yüreklere bir nebzede olsa dokunabilmek ,
yaralarını sarabilmek ,onların yüzündeki tebessümü görmek.Mesela mahallemde bir bayan yanmış virane  dükkan olan alanı küçücük yerde yaşamaya çalışıyor.Çöpe atılan yatak,koltuk vb şeyleri toplayıp kendine oda yaptı:(

Kendi imkanlarım doğrultusunda mutfak alışverişimde 2 poşet alıyorum çay,şeker,pirinç vs vs..kıyafetlerimden götürdüm..Yüzündeki ağlamaklı sevinci görmek beni bir hayli üzmüştü:( keşke daha çok olsa daha fazla şey yapabilsem..

Tülin abla yine yollara düşmüş..sizlerde bende varım derseniz Tülin ablayı bir ziyaret edin.

14 Kasım 2013 Perşembe

tuz hamuru ve bozulan saatten yeni saate (ˆ◡ˆ)

Bozulan bir saatin mekanızmasını söktüm.Kırılan bir şemsiyenin tellerini kestim lakin,kesme işlemi sandığımdan zordu beni oldukça zorladı.Eşim geldiğinde sordum neden diye meğer ben penseyi yanlış kavrayıp yanlış noktadan pensenin ucuyla kesmeye çalıştığım için.Pek eşit kesemedim telleri şemsiyenin içinden kırıp alırken dikkat etmemişim erişebildiğim yerden kestiğim için boy sıkıntısı oldu.hepsini aynı boya getirsem çok kısa olacaktı o yüzden ellemedim.
Tuz hamuru yaptım kurumaları için balkona bıraktım ertesi gün arkalarını çevirip kurumasını bekledim.Gül'üde deneem amaçlı yaptım tek bir tanecik bakayım sarabilecekmiyim olucakmı diye oluyormuş biraza daha uğraşılsa daha güzel şeyler çıkar ortaya..
Tuz hamurumuz;
1 bardaktuz
1bardak su 
2 bardak un
1 kaşık arko el kremi

Krem çatlamasını önlüyor.hamurlar kuruyunca yine canım ojelerime başvurdum.Ojelerim boyama anlamında çok işe yaradılar (ˆ◡ˆ)
SONUÇ; bundan ibaret oldu ben ve arkadaşım sevdi onayladı o onayladıysa sıkıntı yok (ˆ◡ˆ)




11 Kasım 2013 Pazartesi

çat diye çatlamak üzereyim tutupta neresini düzelteyim birilerini boğasım var (ˆ◡ˆ)

Günaydın hepinize sağlık,mutluluk,huzur ve bol kazançlı bir hafta geçirmenizi diliyorum.Ben her ne kadar huzurlu olamasam da ,keçileri kaçırmak üzere olsam da!..sabah elektriğim kesildi ay acaba eşim ödemeyimi unuttu deyip telefona sarıldım yok adamcağız ödemiş peki niye kesildi? neden kestiler derken arkadan su kesildi.Tekrar telefona sarıldım ödemelerde sıkıntı yok lakin,ikiside kesildi.Oturdum öylece taaki akşam eşim gelinceye kadar eşim geldiğinde suyun vanadan elektiriğinde şarteli kapatıldığını söyledi?

kim yaptı ki ve neden yaptı ,neden yapar böyle birşeyi aklım almadı.Apartmandan birileri olduğu kesin sinir tavan yaptımı bende..
Neyse efenim kırk yılın başında bir reklam yayınlayım akmasada damlasın dedim amma,ne yaptım nasıl yaptıysam google adsense hesabım devre dışı bırakıldı üstelik pin kodumda gelmişti:(
Bilmediğim,bilemediğim için oda öylece kaldı.
Eşim iş görüşmesine gitti olumlu geçmiş bu şirketi çok fazla istiyoruz imkanları daha güzel yabancı firma.
Ertesi gün eşimin görüştüğü müdür işten çıkarılmış  (ˆ◡ˆ)
bu kadar bahtsız bedevilik...güleyim mi ,ağlayım mı? bilemedim ama,sinirlerim baya laçkalaştı..
Senelerdir bugün,yarın aman derken en nihayetinde face sayfası açtım beğenirseniz çok mutlu ve memnun olurum (ˆ◡ˆ) bir kapı süsü yaptım can sıkıntısında gece oğluş uyurken..
hoşca ve dostça kalın..

10 Kasım 2013 Pazar

ÖZLEM VE SAYGIYLA ANIYORUZ....

Ulu rüzgâr esmedikçe
Yaşamak uyumak gibi.
Kişi ne zaman dinç;
Dalgalanırsa bayrak bayrak gibi.
Ne var şu dünyada ekmekten daha aziz?
Sürdüğün tarlalara sevginle serpildik.
Ekmek olmak için önce
Buğday olmak gibi.
Silinir sözcüklerden sen hatıra geldikçe
Cılız sözler: Uzanmak, yorulmak, durmak gibi.
Kuvvettir yaptıkların her yeni yetişene
Her ışık-kaynak gibi.
En yakınlar zamanla yüzyıllarca uzak gibi,
Bir sen varsın kalacak, bir sen ölümsüz,
Daha da yakınsın, daha da sıcak
Bıraktığın toprak gibi.
Kaç Türk var şu dünyada, bir o kadar susuz,
Hepsinin gönlünde sen, bir pınar bulmak gibi,
Ancak senin havanda sağlıklar esenlikler:
Olmaya devlet cihanda Atatürk”ü duymak gibi.
Şair: Behçet NECATİGİL

7 Kasım 2013 Perşembe

Bizde pazarlar böyle ˘◡˘

Pazar maceralarımı seviyorum tek başıma da gitsem illaki bir şey oluyor.zuzularla alışverişte hep anneleri sanıldım ne sıkıcı bir durumdu anlatamam kızlarda olay yerini terk edip direk beni teselli moduna geçiyorlardı.

Geçenlerde sözlenen gülem zuzumla pazardayız bir şeyler alıyor bana gösteriyor ben oldu olmadı onayı veriyorum karşımda saçlarına ak düşmüş ağzında sigarası bir bey amca bana bakıp duruyor gülümseyince bende eyvallah anlamında başımı eğdim. Bu esnada Kadir Çınar kucağımda yanıma gelip ne dese beğenirsiniz?? hadi siz tahmin yürütün ne demiş olabilir sizce ? ''TORUNMU '' dedi ya!...˘◡˘

ben sinirlenmiş olacağım ki sorusuna evet torun deyip gülem zuzusunun yanına gittim.

Aklımdayken bizde pazarlar böyle  ˘◡˘


Kargo gelmişti koli gözüme bir şirin görününce ben bunu kaplayım en iyisi dedim lakin , burada mutfak mobilyalarına benzer kağıtlar vardı.ne yapayım derken pazardan 2.5 liraya aldığım çarşafı kullandım ''akşam pazarı akşam oldu böyle oldu'' diye bağırıyordu pazarcı bütün hatunlar üşüşmüştü bende yanaşıp zor bela alabilmiştim˘◡˘   ama , her zaman olmuyor işte haftaya gittiğimde ne çarşaf vardı ne de 2.5 liraydı.
Bende çarşafla kapladım yan kısımlarını kesip üstüne ekleyip kapak yaptım ,ziyan etmemek için çift taraflı bantla iç kısımlardan görünmeyecek şekilde bantladım.Oyuncak kutusu oldu .çamaşır sepetide olabilir mesela..

5 Kasım 2013 Salı

Antalya'lı blog yazarları kahvaltı etkinliği!..

Cumartesi kahvaltı etkinliğimiz vardı.Hava oldukça güzel güneşli  güneşi yakmayan,rüzgarı üşütmeyen vee sıfır nem.Gelemeyen katılamayan arkadaşlarımız oldu.Açık büfe olması açısından güzeldi ve sınırsız çay.Bir çay kolik olarak ben tek başıma bile 5 çayı demlerim kendime..
Tatlılar, tuzlular,poğaçalar ,simitler ,kısır ,turşu menü bakımındna oldukça zengindi.açık hava bahçesi ayrıca çocukların oynayabilmesi için çocuk parkı vardı ama hiç birimiz o canım güzelim parkı çekmemişiz.
Ben kahvaltı yapayım diye Dilek teyzesi oğluşu aldı.  Oğluşumona bakıp elleriyle yüzünü sevdi Dilek teyzesinin..

Hoş sohbetler eşliğinde yaptık kahvaltımızı gidenler ve  gelenler oldu.Kahve içmeye bir-kase-lezzet katıldı.kahveler içildi fallar bakıldı.

mekandan örnekler.büyük bir bahçesi olduğu gibi aynı zamanda kütüphanesi ve çocuk bakım odası var.Asansörle çıkınca oh alt açma ,emzirmek için anne ve bebişlerine ayrılmış bir oda.
Bir mekanı mekan yapan güleryüz, servis ve garsonlardır. Gittiğiniz mekanda düşünün acıkmışsınız servis yavaş yemeğinizden sonra salata geliyor içecek daha sonra çatalı kaşığı kalkıp siz alıyorsunuz ya da buna benzer durumlar.Ben bir kaç yerde böyle bir olay yaşadım kültablasına kadar kendim tedarik ettim.Bir daha o mekana adım dahi atmadım.garsonlar çok ilgiliydiler özellikle bizim masaya bakan Sarp

Oğluşum yanımda olduğundan bende gönül rahatlığı ile oturdum.Güzel geçen günü hep beraber kalkarak duraklarda ayrılarak sonlandırdık.

kendi headerimi birde kıytırık bir saat yaptım ˘◡˘

Başıma ne geldiyse bu yüzden ,başıma ne iş açtıysam bu yüzden!..
 Doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar ben hepp  10. köye yerleştim bu yüzden lakin , onuncu köyde de adamın birine denk geldim yane onuncu köyde de rahat yok 11 köye taşınmak zorunda kaldım ˘◡˘
şablon tasarımımla ilgili yazımı kaldırdım çünkü beni oldukça rahatsız etti hoş arkadaş zaten beni silmiş izlemekten de çıkmış eyvallah...Benim kendime göre kurallarım var neysee neyse..

Şu photoshoptan hiçç bişe anlamıyorum.o yüzden çok ilkel ama ben paintte yapıyorum resim küçültmelerimi hem resim özünden fazla bir şey kaybetmiyor fazla flu olmuyor bozulmuyor.BURADA GÖSTERMİŞTİM
Kendi headerimi kendim yaptım  kapı süsüm ve keçelerim nasıl olmuş ?paint maint olmuş ama sonuçta ˘◡˘

Kapağı ve vidası kaybolan bir tava kapağı vardı.bozulan saat mekanizmasını taktım çalışmıyor ama :) dekor amaçlı duvar süsü.seramik hamuralrından biraz daha serpiştirsem biraz boş kalmış gibi.çay içmedim ben krizim tutmadan gideyim.hoşca ve hep dostça kalın...


3 Kasım 2013 Pazar

beni kimse mutfaktan çıkaramaz çıkarmasında zaten ˘◡˘

Antalyalı blog yazarları pikniğimizden sonra Nursevin ablayla görüştük benim masa örtüm arkadaşında saklama kabı kalmıştı.onları teslim etmek hemde görüşmek için bizim burada simit diyarında buluştuk.Blogu olmayan lakin , facede beni kimse mutfaktan çıkaramaz sayfası olan face takipçilerimizden Çağla ablada geldi ona kahvaltıya gitmek için randevulaştık ,daha önce piknikte yediğim patlıcanlı börek hala aklımda:))

Ben biraz geç kaldım.çocukla ha deyince çıkılmıyor ki!..adrese ulaştığımda gelip beni aldılar.
Çağla abla neler hazırlamış neler hakikatten mümkünse bu hatunu kimse mutfaktan çıkarmasın.böreği yine harikaydı
kekde öyle yumuşacık pamuk gibi meğer sırrı sordum yayınlayabilrimiyim diye sıırı müsade etti ,içine  biraz pirinç unu koyarmışş aa bir yaşıma daha girdim:) Çok iyi oldu benim bu hatunlarla tanışmam bilgi dağarcığım ve mutfağım zenginleşecek onlardan aldığım tarif ve tüyolarla..acaba birdaha bizi kahvaltıya çağırır mı:)


Cumartesi yani dün nezih ve güzel bir yerde kahvaltı etkinliğimiz vardı.Hava güneşli ama güneşi yakmayan güzel bir Antalya'dan sıcacık sohbetler eşliğinde kahvaltımız.oda bir sonraki post olsun.mutlu pazarlar herkese
Kalbinizden sevgiyi, saygıyı ,merhameti,dürüstlüğü eksik etmeyin...






2 Kasım 2013 Cumartesi

çeyiz sandığımı araladım.evlenecek olanlara tavsiyeler!..

Her genç kızın rüyasıdır beyaz gelinliği giyip telli duvaklı gelin olmak.Evlilik hazırlıkları sırasında ne uzun bir maratondur söz ,nişan ,alışveriş ,düğün..Çeyiz hazırlamak eksikleri tamamlamak lakin , ne kadar alırsanız alın stoklayın evlenseniz dahi eksikler bitmiyor anacım:)
Eşya alırken ince eleyip ,sık dokuyun araştırın moda olan lakin ,modası çabuk geçecek bir mobilya asla tercih etmeyin.Çok pahalı biraz daha uygun olanı ucuz olanı alalım şimdilik,  evlenince değiştiririz? asla bu yalana kendinizi kandırmayın.Hayat öyle ters bir köşeden esiyor ki!.. hiç ummadığınız ,hiç bilmediğiniz olaylar zincirinde buluyorsunuz kendinizi eşya değiştirmek bir yana kendinize ait bir şey bile alamıyorsunuz.Onun için asla sonra değiştiririz mobilyası ev eşyası almayın..

Düğünde sakın ama sakın düğün salonunun anlaşmalı kuaförüne gitmeyin!..paranıza kıyıp başka bir kuaför tercih edin.tecrübeyle sabit yaşadığım için söylüyorum o ne stresti Kuaför aynı gün 5 gelin başı almış ve 2 kişi saç 1 kişi makyaj yapıyor.Yetiştiremediler herkes gergin ,sinirli ben tam koltuktan kalktım duvağım düştü bismillah dedik daha dışarı çıkmadık.Görümcem tekrar koltuğa oturtunca beni diğer gelinlerin yakınlarıyla tartışma çıktı.ortalık kızılca kıyamet tam o sırada bu işe vesile olan beni eşimle tanıştıran arkadaşım aradı.
''Funda hangi kuafördesiniz geliyorum.'' dedi bende can havliyle ''Emine gelme burası fena başka yere git ne olur.''dedim. ama ,yanlış anlaşıldım onu istemediğimi zannetti.düğünde yüzüme bile bakmadı.o gün bugündür defalarca anlatmama rağmen anlamadı hala görüşmüyoruz ve eşimin amcaoğluyla evlendi oda akrabayız yane:) neyse ben konuma döneyim.düğün salonuna haliyle 21:15 te intikal ettik kuaför sorunsalı yüzünden ve bu yüzden de doğru düzgün fotomuz yok gelişi güzel 3 -4 tane çekilebildik.asla anlaşmalı kuaföre gitmeyin ve istediğiniz tüm fotoları çekilin hatta albüm yaptırın.Bak demedi demeyin sonra pişman oluyor insan.

Her çeyizin olmazsa olmazları vardır hani danteller,havlular,yazma, tülbent patik,devasa yastıklar vb..inanın bana yükten başka bir şey değil.haa çeyiz serdiğinizde çok güzel bir görüntü oluyor sonrası sıkıntı koyacak yer bulamıyorsunuz.Bakınız; mesela ben istemedim ama yapıldı. yün yastıklar,pamuk yastıklar,silikon yastıklar satenlliler vb.sadece görüntü sert ve taş gibi olduğundan gelen misafir bile yatmıyor genelde koltuk kırlentlerini tercih ettiler bana gelenler:)) öylece yer kaplamaktan başka bir unsurları yok.5 yün 5te pamuk yapıldı.
Havlu kenarları ne  modaydı birde millet örnek vermez saklar..ne acaip şeyler sanki aynı eve gelin gidecekler de örneğinin aynısı başkasında oldumu olmazmış sesli gülüyorum :)
banyo havlusuna kadar hepsinde kenar var 35 tane kenarlı havlu 10 tanesi kenarsız.Ne kadar gereksiz şimdiki aklım olsa hiç birini örmezdim.Ütü yapmazsan yıkanmamış pis gibi duruyor tüm havluların.her zamanda ütü yapmaktan bıkıyorsun.akla zarar ya 35 tane.

  Bunlar benim şu kullandıklarım hepsini kendim ördüm.Şimdi ''Funda mor ve mavili güzelmiş bana da yaparmısın''deseniz yapamam ,beceremem:) birisi başlayacak 3 git 5 dön diyecek ben devamını getireceğim bakıp örnek çıkaramam garip değilmi:) asla bu kadar çok havlu kenarı yapmayın hatta hiç yapmayın.

Küstüm yastığı deniyormuş bunlara.Neden anlamış değilim eşle küsüldüğü zaman araya mı koyuluyor bak ben sana küstüm ahanda yastığım :)) bunlarda kolya yerde olanlardı daha 8 tane kadar var.Bizim küslüğümüz
5-10 en fazla yarım saattir.tartıştığımızda ben çekilirim bir yere 5 dk sonra gidip yanağındna bir makas alıp ''aşkım kahve içermiyiz''derim ''içeriz aşkım''der.ya da tartışma konusunda ben haklıysam ve çok sinirliysem biraz bekler sonra gelip ''hanimiş benim aşkım oyy sinirlenince pek güzel oluyormuş kahve yapayım mı''der.
ben erirrim tabi yelkenler fora:)) o yüzden biz hiçç kullanmadık bu küstüm yastıklarını.

 Danteller salon takımları,yatakodası takımları,mutfak takımları, fiskoslar,ziğonlar sarma işi olacaklar vb.bende sürüsüne bereket koca bir hurç dantel.hep 3 er takım dantel ,krınkıl ,günlük..peki bunlardan hangisini kullandın dantellerimi? kırınkıl mı? günlük mü? cevap vereyim hiç birini :) salonumda salona uygun renklerde pazardan aldığım cici bir takım var.yer kaplamaktan başka görevleri yok.yazık onca emeğe ,onca paraya..
Dedim ya sadece sandığı araladım daha patikler,tülbent yazmalar ki o tülbentlerde hepsi kenarlı memik oyası iğne oyası vb saydım 30 çift patik 50 adet yazma ve tülbent var.50 adet yazma -tülbentten 3 tanesi kullanımda biri mevlüt örtüsü ,biri benim kullandığım diğeride misafire..çok gereksiz elbet olsun ama bu kadar abartılmadan..


Yün yastıklardan oğluşuma yorgan diktim oh sonunda bir işe yaradılar.

Daha kanaviçe ,etamin ,yorgan kapakları ki onların çoğu dantel ve sarma işi.buzdolabı örtüleri,yatak örtüleri yatak eteği kanaviçe olanlar çok..tüm bunlar gün yüzüne çıkmak için bekliyorlar yazık..hepsini yazmaya fotolamaya kalksam bana 1 aylık yazı konusu olur.Bunca tırı vırı şeylerden iyiki dediğim tek şey
nevresim ve lastikli çarşaflar  olmuştur.
tırı vırı ,ıvır zıvır olmasın bunun yerine mutfağa ağırlık verin çok çabuk eksiliyor bardak çanak vs..
 Mutluluklar hep daim olsun evinizde...

Haberler Haberler
Bumerang - Yazarkafe