10 Eyl 2012

saçaklı börek. sevmedik misafire çay peskuvit:))

baklava açamıyorum ama en azından kendimi kurtaracak kadar yapıyorum:))
buda beni oldukça mutlu ediyor.
misafiri severim  misafir ağırlamasını da hele ki gelen birde sevdiğim kişilerse her şey çok güzel olsun isterim..
ama hep sevdiğimiz insanlar gelmez elbet..bazen sevmediklerimizde gelebilir.
saygıda kusur etmem ama hizmette ederim:)) öyle çok özenip bezenmem
 hatta çayın yanına ekstra bişeyler bile yapmam..püskevit çeşitlerini sıralarım tatlısı ,tuzlusu:))
ama neden ?? aslında ayırım yapmak hani sevdiklerine bal  börek sunupta
sevmediklerine çay  peskuvit biraz ayıp elbet ama!..
taa ezelinden dedim. yine diyorum ben merkezci insanları     SEV-Mİ-YO-RUM..
 herşeyi ben bilirim edalarını  , insanları  komuta etmelerini   ,herşeye karışmalarını,
 maşallahhh a- dan z'ye her konuda her yerden fırlamaları..kulaklarıda keskindir haa
bildiği aslında hiç bilmediği bir konuda  bile atıp tutmaları..atıp tutsa tamam. birde diklenir itiraz eder kızar ''hayır efendim o öyle değil'' hımmm gerçeğini uzmanımızdan dinleyelim:)) neysee neysee...
vakti zamanında bir pizza yapmıştım. allahım tuzu eksik olmuş,acısı olsaydı eyi olurdu
hamuru kalın ,bol acılı olacak?? acılı adana değil anam bu pizza:))
 işte sütten ağzım yanınca bu kişilere çay pesküvitt:))
saçaklı börek  demek ki sevdiceklerim gelmiş:))
saçaklı börek hamuru un, tuz ve yumurtadan oluşuyor.az kalın şeritler halinde kesilir.üstü yağlansın diye az sıvı yağ ile yağlanır fırında üstü kızarıncaya kadar pişirilir.öte yandan tavuk bol suda haşlanır.tavuk didelenir.
kızarmış olan saçakların üstüne tavuklar serilir.tavuğun suyuda bunların üzerine üstünü geçirecek kadar gezdirilip ocağa alıp kaynaması sağlanır..sonra servise hazırdır..

4 yorum:

  1. Fundaaa,ağzım açık kaldı:)) ne marifetlisin,üşenmemişte dedim :) lezzeti mutlaka güzeldir,afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiyasko olan hamur işleri tatlılarımda var:)) marifet değil yani.sevdiklerim için üşenmem evet lezzeti çok güzel.

      Sil
  2. Merhabalar,

    Sizin bu bloğunuzdan ben şu dersi çıkardım. "Herkes ne kadar seviyorsa, o kadar da sevilir." Çünkü, Cenab-ı Hakk, bu alemi sevgi üzerine yaratmış. Aslında bu alemdeki imtihanımızın adı da sevgidir. Sevmesini bilen sınavı geçmiştir, sevmesini bilmeyen de sınavını geçememiştir.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep bey;sizin ne algılayıp ne ders çıkardığınızı bilemem.sevgide göreceli bir kavram değil mi? bence ''herkes ne kadar seviliyorsa, o kadar da sevilir? burada bir yanlış var malesef ki her zman çok seven çok sevilmiyor.çok seviyorsan sevilirsin,sevmiyorsan sevilmezsin bu mu?? bilemedim ben şimdi kafam karıştı.insan olarak sevgi içimizdedir.kuşu.börtü böceği bile severiz değil mi? hani ben çok seviyorum diye seviliyorsamd bu sevgiyi istemem..ben sadece huy ve karakterlerini sevmediğim bazı insanlar var ben merkezci,hep benim dediğim olsun,herşeyi ben bilirim,her şeyin en iyisini ben yaparım ve ukala tarzındaki kişileri sevmiyorum bu kişilerde varsın zaten beni sevmesin:))

      Sil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe