3 Tem 2009

CENNET VE CEHENNEM!...

Adam ve hayattaki tek arkadaşı olan köpeği bir kazada birlikte ölmüşlerdi.


.. Gökyüzüne çıktıktan sonra bembeyaz bulutların arasında dolaşmaya başladılar. Adam çok susamıştı.. Biraz su bulabilmek ümidiyle yürümeye devam ederken, birden kendilerini muhteşem bir manzaranın karşısında buldular.. Rengarenk çiçeklerle süslü Bir bahçe, altından yapılmış bir bahçe kapısı,ve onları karşılayan beyazlar içinde bir kadın.. Adam köpeğiyle birlikte kadına yaklaştı ve sordu: Affedersiniz.. Burası neresi?''Kadın ona gülümsedi: "Burası Cennet, efendim" Adam bunun üzerine sevinçle "Harika...!!!" dedi."Peki bana biraz su verebilirimsiniz? Gerçekten çok susadım".... Kadın cevap verdi: "Tabi efendim, içeri girin...İçeride dilediğiniz kadar su bulabilirsiniz....." Böylece adam köpeğine döndü, "Hadi oğlum içeri giriyoruz" diyerek kapıya yürüdü... ama kadın onu birden durdurdu: "Üzgünüm efendim, köpeğiniz sizinle gelemez..hayvanları içeri almıyoruz..." Bunun üzerine adam bir an durdu,düşündü ve geri dönüp köpeğiyle birlikte geldikleri yolun tam ters yönünde yürümeye koyuldular.... Bir süre geç tikten sonra kendilerini bu kez tozlu çamurlu bir yolda buldular, ve yolun sonunda karşılarına çiftlik girişini andıran bir kapıyla yırtık pırtık elbiseli bir dede çıktı... Adam sordu: Affedersiniz.... bana biraz su verebilirimsiniz??"

Dede İçeri gel" dedi.. "kapıdan girdikten sonra sağ tarafta bir çeşme var..." Adam sordu: "Peki arkadaşım da benimle gelip oradan içebilir mi?"

Dede " Tabii..."dedi.. "çeşmenin yanında köpeğinin de su içebileceği bir kase bulacaksın..." Bunun üzerine adam kapıdan girdi... biraz yürüdükten sonra sağ tarafta çeşmeyi buldu..Adam çeşmeden köpek de oracıktaki kaseden doya doya içerek susuzluklarını giderdiler....Derken adam geri giderek girişte bekleyen Dedeye sordu: "Su için çok teşekkür ederim... Peki burası neresi..?"

Dede "Burası cennet" dedi. Bunu duyan adam bağırdı

"Ama nasıl olur..? az önce burası gibi kırık dökük olmayan muhteşem bir yere gittik ve orasının da Cennet olduğunu söylediler..." Dede "bu rengarenk çiçeklerle süslü altın kaplı yer mi?" dedi...ama orası Cehennem.."Adam iyice bağırmıştı: "Peki ama orası sizin adınızı kullanarak insanları kandırıyor diye hiç kızmıyor musunuz..??" Dede gülümsedi: "Kızmıyoruz...çünkü onlar kendi çıkarı için en iyi arkadaşlarını yarı yolda bırakanları Cennet'ten uzak tutuyorlar


Dostluk ipini hem güçlendirerek hem de ondan güç
alarak yaşamayı becerebiliyorsak... Dostunu terk etmeyen adamın erdemini içimizde hissedebiliyorsak...
Ne mutlu bize !

22 yorum:

  1. canım ıkı yazında çok guzeldı ben burdan kopyalayıp arkadaskara mail atıyorum bide msn den onlarda blogunu müptela oldular bayılırım iki dakıka gülümseten düşündüren yazılara romanlar ban göre degil hiç ıyı geceler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir hikayeydi , sabah sabah çok çok iyi geldi yüreğine sağlık...ve Günaydın.. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bi hikaye daha önce de duymuştum.Tazelemiş olduk :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. harika bir hikayeymiş.paylaştığın için teşekkürler ....

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir hikayeydi ama yarı yolda bırakmamak için bir dostunun olmadığını hatırlatıyor insana:((

    YanıtlaSil
  6. çok seviyorum bu hikayeyi tekrar okumak güzel oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. lemancım çok seviyorum kıssadan hisseleri mail atmanada sevindim
    dogacım saol canım benim
    sevgili meltem taze kahve tazeledik hatırladık:))
    fundacım biliyorum artık insanlar hep kendi çıkarını düşünüyor ama yinede ölmeyen gerçek dostluklar az da olsa var
    smilena ne demek

    YanıtlaSil
  8. Canım ne güzel bir hikaye paylaşmışın...
    Yüreğine sağlık canım hayırlı cumalar:)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel ve çok anlamlı bir çok ders çıkarılabilicek bir hikaye..sevgiyle kal :=)

    YanıtlaSil
  10. Tum dostluklar boyle olsa keske :) Muhtesem bir hikaye :)

    YanıtlaSil
  11. ayy ben agladim bunu okuyunca.. insanda yasadigi olaylara gore yorumlama olur biliyosun.. kedicige yuva bulurken o bana bulasan lanetler aklima geldi. dostluk kadar, hayvan dostlugunu da anlatiyo gibi geldi bana. coook guzel bu hikaye, ben bilmiyodum.
    ben hicbi zaman birakmicam bana muhtac olan , onlardan sorumlu oldugum varliklari. hic hem de..
    hic birakmadim da zaten.. ancak hayattan kopunca birakabilirim.

    YanıtlaSil
  12. siyah kelebek aslında bütün hikayelerden çok ders çıkarılabilir tabi anlayana
    moonsun sevindirdin beni yorumunla
    lori aglatmak degil niyetim ama senin yaşadıklarından anlıyorum canım ya bırakma

    YanıtlaSil
  13. canim yazini okuyamadim ama tekrar donup okuycamm..
    ismini ogrenebilirmiyimm sakincasi yoksaa??

    yorumunicinde cok tesekkur ederim arkadasimm
    sevgilerimlee

    YanıtlaSil
  14. mutfaktaki zaman yok tabi funda canım imzamda var

    YanıtlaSil
  15. Cok guzel COKKK
    Bu arada su huzunlu profil resminin yerin eneseli bir resim konacagi gunu iple cekiyorum

    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  16. yelizcim hemen degiştirdim en sevimli ve neşeli bu geldi hem çocuklugumun çizgifilmi

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir hikaye.Dostluklar gerçekten ne kadar önemli:)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel bir yazı insanın neyle sınanacağı hiç belli olmaz allah sınadığı gibi bu sınavlardan en iyi şekilde geçmemizi nasip eder umarım tüm müslüman kardeşlerimizi ve bizleri çok güzeldi canım emeğine sağlık...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. canım cok guzel bı yazıydı..
    paylastıgın ıcın tesekkurler..
    tatılden sonra gorusmek uzere..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. selam,
    Antalyalı'dan antalyalıya sevgi yollayım istedim. Gülenin blogunda yorumumun altında gördüm adınızı, bir merhaba yollayım dedim şehirdaşıma. beklerim bloguma sizi de, sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. mutfak ve ben fatoşcum çabuk dön tatilden
    leylak dalı hoş geldin
    masal gerçekten öyle
    evet özeralla önemli

    YanıtlaSil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe