4 Haz 2009

YÜRÜME YETİSİNİ KAYBEDENLER İÇİN PANTOLAN

kahvemi yudumlayıp nette gezinirken çok ilginç bir habere rastladım bir an önce tamamlanırr. inşallah
Hacettepe Teknoparkı'nda faaliyet gösteren genç araştırmacılar, yürüme yetisini kaybeden hastaların ayakta durmasını ve yürütülmesini sağlayacak ''pantolon sistemi'' geliştiriyor.
Tamamlandığında dünyada bir ilke imza atması beklenen teknoloji, bel, kalça, diz ve ayak bileği eklemlerini sabitleyerek hastaların kendi ayakları üzerinde durmasını sağlayacak.
Konak Tıp Çevre ve Madencilik Ltd Şti Genel Müdürü Prof. Dr. Ufuk Kemal Gülsoy, 2 yıl önce başlattıkları projelerinde ise yürüme yetisini kaybetmiş hastaların ayağa kaldırılmasını sağlayacak pantolon sistemi geliştirmeyi amaçladıklarını kaydetti.
Gülsoy, projedeki hedeflenen getirileri şöyle anlattı:
''Söz konusu pantolon sistemi, kasları pasif olarak hareket ettirip ölmelerini, dolaşımsal hastalıkların ortaya çıkmasını, kemik erimesini, deri hastalıklarının oluşmasını engelleyecek; böylelikle genç hastaların iyileşme umudunu yitirmesi önlenecek.Önemli bir nokta, uyumlandırılabilir yazılım sayesinde hastanın orteze kısa sürede uyumu da sağlanacak.''

















bu arada yayınlayamıyorum sildim tekrar yazdım güncelleme sorunu sadece bendemi var yahuu:((


6 yorum:

  1. yürümek ne büyük bir nimet,
    bu pantolanlar çok iyi düşünülmüş,
    Rabbim kullanmak zorunda bırakmasın ama çok büyük bir buluş

    YanıtlaSil
  2. Bilimin sonu yok gerçekten. Her gün yeni bir haber duyuyoruz. Umarım en kısa zamanda tamamladır da ihtiyaç sahipleri faydalanır. Geçen gün, Da Vinci kanalındaydı galiba, vücudunun hiç bir yerini kullanamayanlar için beyin dalgalarıyla çalışan tekerlekli bir iskemle üzerinde çalışmaları gösteriyordu. O da çok ilginçti.

    YanıtlaSil
  3. Canım gittim geldim hala aynı sorundan yakınıyorsun :) Bak yana bende de geldim diye yazdım çıkmamış ama sende değil şeker bloggerda. Bu arada bu ürün rahatsızlıkları olanların işine yarar umarım :(

    YanıtlaSil
  4. sevgili zeynebim ne mutlu bize saglıklı bireyleriz yürüyoruz ,görüyoruz yazabiliyoruz.binlerce hamd olsun şükürler olsun
    sevgili bizim gibiler yok vallahi bilimin sonu
    ayy stilcim hoş geldin yaa

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir buluş.
    Sıkıntıyı yaşayan daha iyi bilir.
    İnşallah en kısa zamanda tamamlanır ve ihtiyacı olanlara sunulur.
    Paylaşımın için teşekkür ederim.
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
  6. bu ara bloglarda bu sorun var galiba,pek çok arkadaşın yazısından habersiz kalıyoruz.

    YanıtlaSil

yorumlar: yalnız olmadığını bilmektir..değerlidir önemlidir.beni yalnız bırakmazsınız değil mi?

Bumerang - Yazarkafe